See todays world through different eyes.

If you read , you'll judge .

Monday, December 31, 2012

Cebisan minda anak liar #79

Ada garisan tebal yang memisahkan aku dengan kau .
Ada garisan tebal yang membezakan aku dengan kau .
Garisan tebal yang ringkas namun kompleks .
Garisan metafora yang dipanggil ' Bakat ' .

Walaupun kau berlari laju kau masih tak dapat kejar aku yang hanya berjalan .
Sebab sambil kau mengejar , mulut kau tak berhenti kumat kamit mencanang cereka palsu itu dan ini .
Cereka - cereka palsu tu takkan pernah jatuhkan aku .
Dan yang utama , cereka palsu takkan jadi pemangkin untuk kau maju kedepan .
Sudah - sudahlah tu .
Dah masuk tahun baru kan ?
Kenapa masih mahu berfikiran seperti orang yang tertinggal di belakang ?

Muhd Akmal
Kalau goyang dengan potensi yang aku ada , kenapa cuba ?

No comments:

Post a Comment